איך לבחור מחשב השקיה

אז החלטתכם לרכוש מחשב השקיה – החלטה נבונה! מחשב השקיה יחסוך לכם זמן, מים וכסף.

אבל כשנכנסתם לאתרי המכירה השונים או לחנות הקרובה לביתכם, מצאתם את עצמכם מתבלבלים: מחשב השקיה חד קווי או דו קווי? AC או DC? כמה תחנות השקיה? 4 או 6? ומה לגבי Wi-Fi?

נראה שהעסק די מסובך, נכון? אז זהו שלא…

במאמר הבא סידרנו עבורכם את כל המידע שאתם זקוקים לו כדי לעשות את הבחירה הנכונה ברכישת מחשב ההשקיה שלכם. בואו נצא לדרך…

עוד במאמר:

  • מה זה AC/DC?
  • תחנות השקיה ופיצולים
  • מה היתרון בהתקני Wi-Fi במכשיר?
  • חברות ומחירים

תחנות השקיה ופיצולים

במהלך הרכישה של מחשב השקיה חדש צריך לקחת בחשבון את סוגי הצמחים הקיימים בגינה. באופן כללי, מבחינת צריכת מים, ניתן לחלק את סוגי הצמחים בגינה ל-3:

  1. דשא
  2. אדניות ועציצים, פרחים ושיחים
  3. עצים

כל סוג זקוק לכמות מים שונה ולכן גם לתחנת השקיה (ברז) משלו שתזרים לו את כמות המים הדרושה במועד שנקבע. מספר החיבורים לברזים שכולל מחשב ההשקיה תואם למספר תחנות ההשקיה שלו.

כך לדוגמא, מחשב השקיה חד קווי, הוא מחשב בעל תחנת השקיה אחת המתאים להשקיית אחד מסוגי הצמחים המפורטים לעיל, לדוגמא: דשא. אם הגינה כוללת מדשאה וערוגות פרחים תזדקקו למחשב השקיה בעל 2 תחנות השקיה לפחות. אם הגינה כוללת גם עצים כדאי לבחור במחשב השקיה בעל 3 תחנות ויותר.

במקרה הצורך, ניתן לבצע פיצול בקווי ההשקיה וכך להוסיף השקיה לאזור נוסף בגינה או במרפסת.

המלצה של עֹמֶר: כדאי להתייעץ עם גנן כדי למפות את צרכי ההשקיה בגינה ולתכנת את מחשב ההשקיה בהתאם. רוב מחשבי השקיה קלים להפעלה ולתכנות, כך שרוב הסיכויים שתוכלו לעשות זאת בעצמכם.

מה זה AC/DC?

לא, מחשב ההשקיה הוא לא חבר בלהקת רוק מפורסמת 😉 האותיות AC ו- DC מורות על צריכת החשמל של המכשיר – האם המחשב מופעל באמצעות סוללות או מתחבר ישירות לחשמל.

מחשב מסוג  AC מתחבר ישירות לחשמל וחוסך את הצורך ברכישת והחלפת סוללות. כך שאם יש נקודת חשמל חיצונית אליה ניתן לחבר את המכשיר מומלץ לרכוש מחשב מסוג AC.

מחשב השקיה מסוג DC מופעל באמצעות סוללות. מחשב מסוג זה מומלץ במקרים בהם אין אפשרות לחבר את המחשב למקור חשמל חיצוני. במחשב מסוג DC יש להחליף סוללות, בדרך כלל, פעם בחצי שנה (תלוי בתדירות ההפעלות). בנוסף, מחשב מסוג DC הוא בעל טווח שליטה קטן יותר ועל כן יש להתקינו סמוך לברזים.

מה היתרון בהתקני Wi-Fi במכשיר?

לחלק ממחשבי ההשקיה יש אפשרות להתחבר לרשת האינטרנט באמצעות חיבור Wi-Fi או התקן Wi-Fi (לדוגמא: מחשב ההשקיה Rain Bird ESP-RZX), המאפשרים לשלוט במחשב ההשקיה ישירות מהמכשיר הנייד.

חיבור Wi-Fi מאפשר נגישות גבוהה מאוד למערכת ההשקיה שלכם – במקום לתכנת את מחשב ההשקיה ידנית במכשיר עצמו בכל פעם שתרצו לשנות את הגדרות ההשקיה, כל מה שנדרש הוא להוציא את הטלפון הנייד ולהיכנס לאפליקציה ייעודית. והכי חשוב! אפשר לעשות זאת מכל מקום ובכל זמן.

חשוב לדעת שרוב מחשבי ההשקיה עם חיבור ל-Wi-Fi פועלים בחיבור לחשמל בלבד. יש לקחת זאת בחשבון לפני רכישת מחשב השקיה מסוג זה.

חברות ומחירים

חברות רבות מייצרות מחשבי השקיה, ביניהן: Rain Bird, Elgo, גלקון ועוד.

מחיר מחשבי השקיה יכול לנוע בין כמה עשרות שקלים (כ-50 ₪ ואף פחות) לכמה מאות שקלים (יכול להגיע ל-800 ₪ ויותר). המחיר משתנה בהתאם למאפיינים השונים: מספר תחנות השקיה, סוג הצריכה החשמלית, האם למחשב יש ממשק Wi-Fi ועוד.

איך לבחור מחשב השקיה – סיכום

לסיכום, לפני רכישת כל סוג של מחשב השקיה כדאי למפות את הגינה מבחינת השטח ומבחינת סוגי הגידולים, לבדוק האם יש נקודת חשמל חיצונית והאם נדרשת שליטה מרחוק בתכנות מועד וכמות ההשקיה.

בכל מקרה, בכל הנוגע לבחירת מחשב השקיה ניתן ואף מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מוסמך.

מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בסניפי עֹמֶר השקיה >>> https://omer-gard.co.il/branches/