ירוק לגוף ולנפש: היתרונות הבריאותיים בגינון

אנו עוברים ימים לא פשוטים (בלשון המעטה).

הסיטואציה המורכבת בה אנו מצויים והמצב הביטחוני המתוח משפיעים על כולנו ומעוררים רגשות עזים שעלולים להעלות את רמת הסטרס והלחץ הנפשי.

ישנן מספר דרכים בריאות להתמודדות עם מתח נפשי, כמו: תזונה בריאה, פעילות גופנית, שינה מספקת וגם… גינון.

מחקרים מראים שלגינון יתרונות רבים ושעבודה בגינה היא פעילות המסייעת לא רק לבריאות הגינה, אלא גם לבריאות הנפשית והגופנית שלנו.

גינון – יתרונות בריאותיים

  • מדיטציה ומיינדפולנס – הפעולות שאנו עושים בגינה: שתילה, ניכוש עשבים, טיפוח וטיפול בצמחים השונים, הן פעולות פשוטות שחוזרות על עצמן ודורשות מיקוד ותשומת לב. פעולות אלו מהוות מעין תרגול מדיטטיבי ותרגול מיינדפולנס המאפשרים לנו להתמקד בחיבור לטבע ולאדמה ולהיות נוכחים ברגע, וכך למצוא שלווה ולהירגע.
  • פעילות גופנית – פעולות גינון כמו ניכוש עשבים שוטים, נטיעת עצים ועיבוד האדמה יכולות לסייע לגופכם לשרוף כ-300 קלוריות בשעה. התנועה והמאמץ הפיזי הנדרשים במהלך עבודה בגינה משפרים את הכוח ואת גמישות הגוף ותורמים לשחרור אנדורפינים המסייעים בהפחתת תחושות מתח ודיכאון.
  • העלאת רמת ויטמין D – ויטמין די הוא אחד הוויטמינים החשובים לבריאות האדם והוא נוצר בגוף באמצעות חשיפה לשמש. עבודה בגינה מספר פעמים בשבוע יכולה לסייע לכם לקבל את הכמות הנדרשת של ויטמין די. רק אל תשכחו לשמור על כללי התנהגות נכונה בשמש.
  • שיפור מצב הרוח – סרוטונין הוא מוליך עצבי המסייע בוויסות תהליכים במערכת העצבים בהם גם: דיכאון ומצב רוח. גינון היא דרך יעילה להעלאת רמת הסרוטונין, מכיוון שהוא כולל בילוי בטבע, פעילות גופנית וחשיפה לשמש התורמים לשיפור מצב הרוח והורדת רמת הסטרס הנפשי.
  • שיפור תפקוד קוגניטיבי – במסגרת העבודה בגינה אנחנו נדרשים גם לתכנן, לפתור בעיות ולקבל החלטות. פעולות אלו מגרות את המוח, מחדדות את החושים ומשפרות את היכולות המוטוריות ואת התפקוד הקוגניטיבי שלנו.

לסיכום, לגינון יתרונות בריאותיים רבים ומלבד היותו פעילות מהנה ויצירתית הוא תורם רבות לרווחת הגוף והנפש.

רוצים להתחיל לגנן? 😊

בעמר השקיה תוכלו למצוא כל מה שדרוש לחצר ולגינה: מוצרי השקיה, כלי גינון, תאורת גינה, מוצרי דישון והדברה, עציצים ועוד!

מוזמנים לבקר:

לאתר עמר השקיה >>> www.omer-gard.co.il

לסניפי עמר השקיה >>> https://omer-gard.co.il/branches/